Ni faglige film der skaber autoritet og troværdighed i branchen
“AFRY er en global ingeniørkoncern, der værner utrolig meget om sit brand. Det er vigtigt, at vores eksterne samarbejdspartnere forstår og respekterer det, og det gør Komio.
Vores samarbejde har indtil videre bestået af en lang række film, herunder en employer branding-film samt 9 faglige film inden for byggeri, som vi er særligt stolte af. Stil og tone rammer plet, og vi har oplevet, at filmene ikke kun skaber opmærksomhed eksternt, men også booster den interne stolthed blandt medarbejderne.”
—
Joan Windfeldt
,
kommunikationsspecialist
AFRY
AFRY havde behov for at formidle deres komplekse faglighed
AFRY ønskede at cementere deres specialiserede viden inden for byggeri klart og overbevisende på deres hjemmeside. Desuden havde de et behov for at præsentere sig som en attraktiv arbejdsplads i branchen.
En overbevisende videoportefølje, der øger kendskabet til AFRY
For at underbygge AFRYs faglighed har vi udviklet et videokoncept, der dykker ned i deres specialiserede viden om byggeri. Vi har arbejdet med et talking head-format, da personen i front er med til at tilføre personlighed og engagement til et ellers komplekst emne.
Vi har stået for koncept, storyboard, animationer, produktion og redigeringi. For at sikre en rød tråd i produktionerne har vi først produceret én film, der efter godkendelse blev fundamentet for de øvrige otte produktioner. Vi ved, at ingeniører er travle menneske, så selve produktionen foregik over kun 4 optagedage.
Her var i alt 9 personer forbi det specialopstillede studie i Herning, hvor vi både fik lavet talking head-sekvensen og relevante dækbilleder på cirka 2,5 time pr. film. Med andre ord: Forberedelsen forud for optagelserne gjorde, at vi kunne være yderst effektive i produktionen.
Derudover har vi i 2022 produceret employer branding-fortællinger med tre medarbejdere for at illustrere de mange forskellige personligheder og kompetencer, der arbejder i AFRY.
9 faglige film, der formidler AFRYs komptencer inden for byggeri
AFRY har fået et videoformat, der sætter deres eksperter i spil og understøtter deres komplekse faglighed, så målgruppen forstår den. Filmene bliver brugt på målrettede landingssider, der formidler den enkelte faglighed over for målgruppen.
Med videoerne har AFRY lækkert videomateriale, de kan bruge i annoncering, på messer og på deres hjemmesiden. Desuden har AFRY fået en employer branding-film, der både styrker kendskabet til AFRY som arbejdsplads og skaber en intern stolthed blandt medarbejderne.