Leadgenerering

Hvad er lead nurturing?

Simon Østergaard
B2B marketing specialist & partner
Indholdsfortegnelse

Lead nurturing handler om at opbygge og opretholde relationen til sine leads gennem forskellige marketingaktiviteter.

Det går ikke ud på at presse leads til at købe hurtigst muligt, men derimod om at guide dem gennem deres købsbeslutning med relevant og værdifuldt indhold, der imødekommer deres informationsbehov.

Det kan eksempelvis være personlige e-mails eller relevante guides og webinarer baseret på deres adfærd. På den måde kan du opbygge tillid, etablere din virksomhed som en autoritet inden for dit område og holde dit brand top of mind hos potentielle kunder.

I B2B-verdenen er lead nurturing ofte en langvarig proces, der er tæt forbundet med lead scoring. Med lead scoring kan du nemlig identificere de mest relevante leads ud fra deres adfærd og engagement. På den måde kan du også afgøre, hvilket indhold de har behov for at modtage for at rykke sig for at blive mere salgsmodne.

Læs vores blogpost: Leadgenerering B2B: Her er alt, du skal vide